Awards
Valpolicella Ripasso Superiore DOC Bosan 2020
L’autunno è stato freddo, con abbondanti nevicate, seguito da un inverno mite e asciutto, caratterizzato da pochi giorni particolarmente rigidi e da un livello di umidità adeguato. La primavera ha registrato temperature molto basse, soprattutto nel mese di marzo, mentre l’estate è stata segnata da caldo e forti escursioni termiche, con un picco di alte temperature a fine luglio e una violenta grandinata alla fine di agosto. Il Valpolicella Ripasso Superiore Bosan 2020 si presenta rotondo, con una delicata speziatura; alla vista mostra un colore viola intenso. Al naso si distingue per la sua complessità, con sentori di frutti rossi e ciliegie speziate. Il sorso è pieno e ben equilibrato, mentre nel finale emerge una lieve acidità ammorbidita da note di cacao e caffè tostato.
technical sheetsoil
grape varieties
Corvina Veronese; Corvinone; Rondinella
winemaking process
climate trend
vinification & maturation
tasting notes
The vineyard
Bosan wines are born from a single vineyard located nearby the town of Marano di Valpolicella, at an altitude of 500 meters above sea level.
This area, remarked by terraced vineyards trained in the ‘pergola Veronese’ system, features a limestone soil of volcanic origin and ideal exposure.
All these elements come together to create dynamic, elegant, and distinctive wines, such as the Amarone della Valpolicella Classico Riserva DOCG Bosan.
Bosan
The top-tier
Our finest expression of Valpolicella Classica wines from a single vineyard.
Amarone Bosan was born from Corvina Veronese, Corvinone grapes and a small part of Rondinella, coming from a single vineyard in Marano di Valpolicella, with calcareous and volcanic soil.
Learn more
From Marano di Valpolicella comes a blend of Corvina, Corvinone, and Rondinella grapes, left on the vines to mature for a longer-than-average period. The wine undergoes maceration on the skins to extract their full potential and concludes with ageing in steel tanks and bottles.
Learn more
A captivating elegance enhanced by a deep ageing potential.